HämäläinenAalto-yliopisto

Perttu Hämäläinen

Apulaisprofessori, Tietokonepelit (Computer Games), Median laitos

Yhteystiedot

Työsähköpostiosoite
perttu.hamalainen at aalto.fi
Työmatkapuhelin
+358 50 5967 735
Web- sivu

Julkaisut

Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit

Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Improving 3D Character Posing with a Gestural Interface

Kytö, Mikko; Dhinakaran, Krupakar; Martikainen, Aki; Hämäläinen, Perttu 

2015 

IEEE COMPUTER GRAPHICS AND APPLICATIONS 

ISSN: 0272-1716 

Online control of simulated humanoids using particle belief propagation

Hämäläinen, Perttu; Rajamäki, Joose; Liu, C.Karen 

2015 

ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS 

ISSN: 0730-0301 

Motion games in real sports environments

Kajastila, Raine; Hämäläinen, Perttu 

2015 

INTERACTIONS 

ISSN: 1072-5520 

Online Motion Synthesis Using Sequential Monte Carlo

Hämäläinen, Perttu; Eriksson, Sebastian; Tanskanen, Esa; Kyrki, Ville; Lehtinen, Jaakko 

2014 

ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS 

ISSN: 0730-0301 

Benefits of 3D topos for information sharing and planning in rock climbing

Kajastila, Raine; Hämäläinen, Perttu 

2014 

Sports Technology 

ISSN: 1934-6182 

Empowering the Exercise: a Body-Controlled Trampoline Training Game

Kajastila, Raine; Holsti, Leo; Hämäläinen, Perttu 

2014 

International Journal of Computer Science in Sport 

ISSN: 1684-4769 

Children's Intuitive Gestures in Vision-based Action Games

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu; Turkki, Laura; Rouvi, Teppo 

2005 

COMMUNICATIONS OF THE ACM 

Using peer tutoring in evaluating the usability of a physically interactive computer game with children

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu; Turkki, Laura 

2003 

INTERACTING WITH COMPUTERS 

Artikkeli konferenssijulkaisussa

Sampled Differential Dynamic Programming

Rajamäki, Joose; Naderi, Kourosh; Kyrki, Ville; Hämäläinen, Perttu 

2016 

IEEE/RSJ 

ISBN: 978-1-5090-3763-6 

Virtual Ball Catching Performance in Different Camera Views

Marjalizo Alonso, Felipe; Kajastila, Raine; Takala, Tuukka; Matveinen, Mikael; Kytö, Mikko; Hämäläinen, Perttu 

2016 

ACM 

ISBN: 978-1-4503-4367-1 

The Augmented Climbing Wall High-Exertion Proximity Interaction on a Wall-Sized Interactive Surface

Kajastila, Raine; Holsti, Leo; Hämäläinen, Perttu 

2016 

ACM 

ISBN: 978-1-4503-3362-7  

RT-RRT*: a real-time path planning algorithm based on RRT*

Naderi, Kourosh; Rajamäki, Joose; Hämäläinen, Perttu 

2015 

ACM 

ISBN: 978-1-4503-3991-9 

Utilizing Gravity in Movement Based Games and Play

Hämäläinen, Perttu; Marshall, Joseph; Kajastila, Raine; Byrne, Rich; Mueller, "Florian 'Floyd'" 

2015 

ACM Digital Library 

ISBN: 978-1-4503-3466-2 

Augmented climbing: testing prototypes in wizard of oz experiment

Kajastila, Raine; Hämäläinen, Perttu 

2014 

ACM 

Augmented Climbing: Interacting With Projected Graphics on a Climbing Wall

Kajastila, Raine; Hämäläinen, Perttu 

2014 

ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY 

ISBN: 978-1-4503-2474-8 

Mixed reality empowerment for enhancing physical exercise

Hämäläinen, Perttu; Kajastila, Raine 

2014 

Immersive 3D modeling with Blender and off-the-shelf hardware

Takala, Tuukka; Mäkäräinen, Meeri; Hämäläinen, Perttu 

2013 

Enhancing spatial perception and user experience in video games with volumetric shadows

Takala, Tuukka; Hämäläinen, Perttu; Matveinen, Mikael; Simonen, Taru; Takatalo, Jari 

2013 

ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY 

ISBN: 978-1-4503-2525-7 

Body-controlled trampoline training games based on computer vision

Holsti, Leo; Takala, Tuukka; Martikainen, Aki; Kajastila, Raine; Hämäläinen, Perttu 

2013 

ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY 

ISBN: 978-1-4503-1952-2 

Using Heart Rate to Control an Interactive Game

Nenonen, Ville; Lindblad, Aleksi; Häkkinen, Ville; Laitinen, Toni; Jouhtio, Mikko; Hämäläinen, Perttu 

2007 

ASSOCIATION FOR COMPUTING MACHINERY 

Mutated Kd-tree Importance Sampling

Hämäläinen, Perttu; Aila, Timo; Takala, Tapio; Alander, Jarmo 

2006 

The Augmented Djembe Drum ˆ Sculpting Rhythms

Mäki-Patola, Teemu; Hämäläinen, Perttu; Kanerva, Aki 

2006 

Designing Digital Sports - a Case of Mixed Reality Martial Arts

Hämäläinen, Perttu 

2005 

Martial Arts in Artificial Reality

Hämäläinen, Perttu; Höysniemi, Johanna; Ilmonen, Tommi; Lindholm, Mikko; Nykänen, Ari 

2005 

Children‚s and Parents‚ Conception of Full-Body Interaction and Violence in a Martial Arts Game

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu 

2005 

Latency Tolerance for Gesture Controlled Continuous Sound Instrument Without Tactile Feedback

Mäki-Patola, Teemu; Hämäläinen, Perttu 

2004 

Musical Computer Games Played by Singing

Hämäläinen, Perttu; Mäki-Patola, Teemu; Pulkki, Vesa; Airas, Matti 

2004 

Effect of Latency on Playing Accuracy of Two Continuous Sound Instruments Without Tactile Feedback

Mäki-Patola, Teemu; Hämäläinen, Perttu 

2004 

Wizard of Oz Prototyping of Computer Vision Based Action Games for Children

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu; Turkki, Laura 

2004 

Animaatiokone - an Installation for Creating Clay Animation

Hämäläinen, Perttu; Lindholm, Mikko; Nykänen, Ari; Höysniemi, Johanna 

2004 

ACM Press 

Describing children's intuitive movements in a perceptive adventure game

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu 

2004 

Interactive Video Mirrors for Sports Training

Hämäläinen, Perttu 

2004 

ACM Press 

Using peer tutoring in evaluation the usability of a physically interactive computer game with children

Höysniemi, Johanna; Hämäläinen, Perttu 

2002 

A computer vision and hearing based user interface for a computer game for children

Hämäläinen, Perttu; Höysniemi, Johanna 

2002 

INRIA, Ranska 

Ammattiyhteisölle suunnatut julkaisut

Artikkeli ammattilehdessä

Hyötypelien lajityyppimäärittely ja käyttöliittymärealismi

Kangas, Sonja; Hämäläinen, Perttu 

2004 

LÄHIKUVA 

Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Voluntary pupil size change as control in eyes only interaction

Ekman, Inger; Poikola, Antti; Mäkäräinen, Meeri; Takala, Tapio; Hämäläinen, Perttu 

2008 

Shadow Boxer - A Physically Interactive Fitness Game

Höysniemi, Johanna; Aula, A.; Auvinen, P.; Hännikäinen, J.; Hämäläinen, Perttu 

2004 

Smoothing of the Control Signal Without Clipped Output in Digital Peak Limiters

Hämäläinen, Perttu 

2002 

Julkinen taiteellinen ja taideteollinen toiminta

Julkinen taiteellinen teoksen osatoteutus

Augmented Climbing Wall - artistic media production

Hämäläinen, Perttu 

2015 

Augmenting Samplling Based Controllers with Machine Learning

Rajamäki, Joose; Hämäläinen, Perttu 

2017 

Alert