Mikko Inkinen
Tuen opiskelijoiden opintojen mielekästi sujumista ja opiskelukykyä
• Opiskelijapalveluiden psykologiryhmälle: Toimin psykologiryhmän lähiesimiehenä
• Opiskelijoille: Yksilö- ja ryhmäohjausta mm. opiskelutaitoihin, motivaatioon, hyvinvointiin ja jaksamiseen liittyvissä kysymyksissä
• Opettajille ja muulle henkilökunnalle: Tukea opiskelijoiden ohjaukseen ja opetukseen. Koulutukset ohjaustaidoista, opiskelukyvystä ja konsultaatiot erilaisissa kriisi- ja ongelmatilanteissa
• Koulutusohjelmille: Opetuksen / ohjauksen kehittämisen tuki kokonaisvaltaisesta näkökulmasta. AllWell-konsultaatiot.
Supporting students with their studies and ability to study
• For psychologist team: Being team leader
• For students: Individual and group counselling for study skills, motivation, well-being...
• For teachers and staff: Support for teaching and academic advising. Study skills, motivation, well-being, crisis and problematic situations.
• For programs and schools: Developing teaching and academic advising/supervising for holistic perspective. AllWell consultation.
Study psychologist at the University of Helsinki: Teaching, counselling, research. See more for example:.
Korhonen et al 2019 Understanding the multidimensional nature of student engagement during the first year of higher education
Korhonen et al 2017 Student engagement and the transition from the first to second year in higher education
Honkalampi et al 2017 The Finnish Clinical Outcome in Routine Evaluation Outcome Measure: psychometric exploration in clinical and non-clinical samples
Lindblom-Ylänne et al 2015 Academic procrastinators, strategic delayers and something betwixt and between: An interview study
Inkinen et al 2014 The Interface between Core Affects and the Challenge-Skill Relationship
Inkinen ym. 2012 Aikaansaamattomuuden psykologiaa
Olen toiminut Helsingin yliopistolla opintopsykologina, tutkijana ja opettajana. Erityisosaamista ja julkaisuja minulla on mm
Korhonen et al 2019 Understanding the multidimensional nature of student engagement during the first year of higher education
Korhonen et al 2017 Student engagement and the transition from the first to second year in higher education
Honkalampi
et al 2017 The Finnish Clinical Outcome in Routine Evaluation Outcome Measure: psychometric exploration in clinical and non-clinical samples
Lindblom-Ylänne et al 2015 Academic procrastinators, strategic delayers and something betwixt and between: An interview study
Inkinen et al 2014 The Interface between Core Affects and the Challenge-Skill Relationship
Inkinen ym. 2012 Aikaansaamattomuuden psykologiaa
Add any kind of contact information, such as web sites or messaging accounts