SunikkaAalto-yliopisto

Anne Sunikka

Asiantuntija, Tutkimus- ja innovaatiopalvelut

Mitä teet?

Mitä teet?

Toimin tutkimus- ja innovaatiopalveluiden tutkimuksen strategisen tuen ryhmässä. Päävastuullani ovat tutkimustietojärjestelmä ACRIS sekä avoimen tieteen ja tutkimuksen toimenpiteiden koordinointi Aallossa.

Työskentelin lähes kuusi vuottaa tietotekniikkapalveluiden asiakkuuspäällikkönä. Asiakkaitani olivat tutkijat, tutkimusyksiköt sekä tutkimuksen tekoa tukevat palveluyksiköt.

Väittelin kauppakorkeakoululta tietojärjestelmätieteen aineesta vuonna 2010.

Mistä tulet?

Misä tulet?

Minulla on yli kymmenen vuoden työhistoria rahoitusalalta ja muutaman vuoden kokemus ERP-ja www-projekteista. Olen lisäksi toiminut sekä lähi- että etäopettajana ja minulla on ammatillisen opettajan pätevyys.

Avainsanat

Yhteystiedot

Työsähköpostiosoite
anne.sunikka at aalto.fi

Julkaisut

Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit

Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

An exploratory study on consumer responses to personalized banner messages in the online banking context

Bragge, Johanna; Sunikka, Anne; Kallio, Henrik 

2012 

JITTA: JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY THEORY AND APPLICATION 

ISSN: 1552-6496 

Applying text-mining to personalization and customization research literature - Who, what and where?

Sunikka, Anne; Bragge, Johanna 

2012 

EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS 

ISSN: 0957-4174 

The effectiveness of personalized marketing in online banking: a comparison between search and experience offerings

Sunikka, Anne; Bragge, Johanna; Kallio, Henrik 

2011 

JOURNAL OF FINANCIAL SERVICES MARKETING 

ISSN: 1363-0539 

Empirical investigation into the multi-faceted trust in the wealth management context

Sunikka, A.; Peura-Kapanen, L.; Raijas, A. 

2010 

INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING 

ISSN: 0265-2323 

Promotional messages in multichannel banking: Attractive or annoying?

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2009 

JOURNAL OF FINANCIAL SERVICES MARKETING 

ISSN: 1363-0539 

Kuluttajien henkilötietojen hallinnantunne verkkoympäristössä

Lähteenmäki, M.; Bragge, J.; Sunikka, A. 

2007 

KULUTUSTUTKIMUS.NYT 

ISSN: 1797-2345 

Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

The Efficiency of Different Search Patterns in Electronic Market

Lauraeus-Niinivaara, T.; Saarinen, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2009 

IGI GLOBAL 

ISBN: 978-1-59904-978-6 

Artikkeli konferenssijulkaisussa

Co-creating a new research landscaping service for a library: utilizing the "correspondent" mode in customer integration

Bragge, Johanna; Yamaguchi, Heli; Sunikka, Anne 

2013 

Aalto ARTS Books 

ISBN: 978-952-60-5236-6 

ISSN: 1799-4896 

Collaborative Knowledge Building for Accessibility in Higher Education. The inclusion of human diversity on the teaching & learning processes at Aalto University

Raike, Antti; Sunikka, Anne; Saarinen, Lauri 

2013 

Aalto University publication series SCIENCE + TECHNOLOGY 

Aalto ARTS Books 

ISBN: 978-952-60-5236-6 

ISSN: 1799-4896 

Consumers’ Perception of Control over Online Information Disclosure.An Electronic Focus Group Study

Lähteenmäki, M.; Bragge, J.; Sunikka, A. 

2009 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

Predominantly Electronic or Personal Service Delivery?A Case in the Wealth Management Context

Sunikka, A. 

2009 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

Personalization and Mass-Customization in the Research Literature

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2009 

Personalized marketing messages in an online banking context: Does anybody notice?

Bragge, J.; Kallio, H.; Sunikka, A. 

2008 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

ISBN: 955315921 

Hidden Wealth How Do Consumers Perceive Wealth and Its Management?

Dahlberg, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2008 

LUISS University Press 

ISBN: 8861050273 

Relationship between Uncertainty andPatterns of PrepurchaseConsumerSearch in Electronic Markets

Lauraeus-Niinivaara, T.; Saarinen, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2008 

IEEE Computer Society 

ISBN: 0-7695-3075-8 

ISSN: 1530-1605 

Investment Triggers and Trust.A Comparative Study of Perceptions of Consumers and Financial Experts

Sunikka, A.; Peura-Kapanen, L. 

2008 

LUISS University Press 

ISBN: 8861050273 

What, who and where: Insights into personalization

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2008 

IEEE Computer Society 

ISBN: 0-7695-3075-8 

ISSN: 1530-1605 

Evaluating the Use of Group Support Systems in Focus Group Studies

Bragge, J.; Lähteenmäki, M.; Sunikka, A. 

2007 

European Marketing Academy (EMAC) 

ISBN: 9979948353 

Enriching Literature Reviews with Computer-Assisted Research Mining.Case: Profiling Group Support Systems Research

Mannonen, Petri; Bragge, Johanna; Relander, Sami; Sunikka, Anne 

2007 

IEEE Computer Society 

ISBN: 7695-2755-8 

ISSN: 1530-1605 

Perceived Benefits and Costs of Personalized Marketing Messages.Case Online Bank

Sunikka, A.; Lähteenmäki, M.; Bragge, J. 

2007 

European Marketing Academy (EMAC) 

ISBN: 9979948353 

Analyzing the Internet-based Changes in the Finnish Residential Real Estate Market.Case: Igglo

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2006 

ISBN: 952151678X 

ISSN: 1459-0131 

Vertaisarvioimattomat tieteelliset kirjoitukset

Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Personalization of online communication in financial services

Sunikka, Anne; Bragge, Johanna 

2012 

Aalto ARTS Books 

ISBN: 978-952-60-4655-6 

ISSN: 1799-4810 

Ammattiyhteisölle suunnatut julkaisut

Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Co-creating a research landscaping and visualization service for Aalto University Library

Bragge, Johanna; Yamaguchi, Heli; Sunikka, Anne 

2014 

Kuluttajien varallisuuden hallinta : vertaileva tutkimus kuluttajien ja palveluntarjoajien näkemyksistä

Sunikka, Anne; Peura-Kapanen, Liisa 

2008 

Uncertainty in Consumer Search Behaviour.Observational Research among Teenagers

Lauraeus-Niinivaara, T.; Saarinen, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2006 

Information Search Style and Search Efficiency.Observational Research among Teenagers

Lauraeus-Niinivaara, T.; Sunikka, A.; Saarinen, T.; Öörni, A. 

2006 

Alert