SunikkaAalto-yliopisto

Anne Sunikka

Asiakkuuspäällikkö, Tietotekniikkapalvelut

Mitä teet?

Mitä teet?

Toimin tutkimuksen IT:n asiakkuuspäällikkönä. Asiakkaitani ovat tutkijat, tutkimusyksiköt sekä tutkimuksen tekoa tukevat palveluyksiköt. Koluvastuisiini kuuluvat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu ja insinööritieteiden korkeakoulu.

Olen myös mukana IT:n sisäisissä kehitysprojekteissa, joiden tarkoituksena on kehittää IT:tä toimimaan tehokkaammin ja laadukkaammin asiakkaidemme kanssa.

Olen väitellyt kauppakorkeakoulun tietojärjestelmätieteestä vuonna 2010 ja pyrin jatkamaan tutkimustyön tekemistä päivätyöni ohella. Olen kiinnostunut IT:n hallinnasta,  projektitoiminnasta ja asiakkuudenhallinnasta.

Mistä tulet?

Misä tulet?

Ennen jatko-opintojeni aloittamista työskentelin finanssialalla yli kymmenen vuotta ja olin mukana parin vuoden ajan ERP-ja www-projekteissa. Olen lisäksi toiminut sekä lähi- että etäopettajana ja minulla on ammatillisen opettajan pätevyys.

Avainsanat

Yhteystiedot

Työsähköpostiosoite
anne.sunikka at aalto.fi

Julkaisut

Vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit

Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Applying text-mining to personalization and customization research literature - Who, what and where?

Sunikka, Anne; Bragge, Johanna 

2012 

Expert Systems with Applications 

http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2012.02.042 

ISSN: 0957-4174 

An exploratory study on consumer responses to personalized banner messages in the online banking context

Bragge, Johanna; Sunikka, Anne; Kallio, Henrik 

2012 

JITTA: Journal of Information Technology Theory and Application 

http://aisel.aisnet.org/jitta/vol13/iss3/2 

ISSN: 1552-6496 

The effectiveness of personalized marketing in online banking: a comparison between search and experience offerings

Sunikka, Anne; Bragge, Johanna; Kallio, Henrik 

2011 

Journal of Financial Services Marketing 

http://dx.doi.org/10.1057/fsm.2011.24 

ISSN: 1363-0539 

Empirical investigation into the multi-faceted trust in the wealth management context

Sunikka, A.; Peura-Kapanen, L.; Raijas, A. 

2010 

International Journal of Bank Marketing 

ISSN: 0265-2323 

Promotional messages in multichannel banking: Attractive or annoying?

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2009 

Journal of Financial Services Marketing 

ISSN: 1363-0539 

Kuluttajien henkilötietojen hallinnantunne verkkoympäristössä

Lähteenmäki, M.; Bragge, J.; Sunikka, A. 

2007 

Kulutustutkimus.Nyt 

ISSN: 1797-1985 

Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Personalization of Online Communication in Financial Services

Sunikka, Anne, Bragge, Johanna 

2012 

In Aspara, J. Rajala, R. and Tuunainen V.K.T. (Eds.) The Future  

Aalto University Publication Ser 

http://hsepubl.lib.hse.fi/EN/publ/aalto/id117 

ISBN: ISBN 978-952-60-4655-6 

Artikkeli konferenssijulkaisussa

From a Customer-Focused to a Customer-Centric University IT

Sunikka, Anne 

2013 

IT 

19th European University Informa 

https://eunis2013-journals.rtu.lv/article/view/eunis.2013.046/142; DOI: 10.7250/eunis.2013.046 

Riga, Latvia 

Co-creating a new research landscaping service for a library: utilizing the "correspondent" mode in customer integration

Bragge, Johanna; Yamaguchi, Heli; Sunikka, Anne 

2013 

CO-CREATE 2013 : The Boundary-Crossing Conference on Co-Design in Innovation, Espoo, Finland, 16-19 June, 2013 

Aalto University 

Espoo 

ISBN: 978-952-60-5236-6 

ISSN: 1799-4896 

Collaborative Knowledge Building for Accessibility in Higher Education. The inclusion of human diversity on the teaching & learning processes at Aalto University

Raike, Antti; Sunikka, Anne; Saarinen, Lauri 

2013 

Co-create 2013. The Boundary-Crossing Conference on Co-Design in Innovation. Aalto University publication series. Science + Technology 15/2013 

Aalto University 

http://cocreate2013.net/ 

Helsinki 

Predominantly Electronic or Personal Service Delivery?A Case in the Wealth Management Context

Sunikka, A. 

2009 

ECIS 17th European Conference on Information Systems, Verona, Italy, 8-10 June, 2009 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

Personalization and Mass-Customization in the Research Literature

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2009 

World Conference on Mass Customization and Personalization (MCPC), Helsinki, Finland, 4-8 October, 2009 

Consumers’ Perception of Control over Online Information Disclosure.An Electronic Focus Group Study

Lähteenmäki, M.; Bragge, J.; Sunikka, A. 

2009 

ECIS 17th European Conference on Information Systems, Verona, Italy, 8-10 June, 2009 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

Hidden Wealth – How Do Consumers Perceive Wealth and Its Management?

Dahlberg, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2008 

IAREP/SABE 2008 World Meeting, Rome, Italy, 3-6 August, 2008 

LUISS University Press 

ISBN: 8861050273 

What, who and where: Insights into personalization

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2008 

HICSS 41st Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii, USA, January 7-10, 2008 

IEEE Computer Society 

ISBN: 0-7695-3075-8 

ISSN: 1530-1605 

Relationship between Uncertainty andPatterns of PrepurchaseConsumerSearch in Electronic Markets

Lauraeus-Niinivaara, T.; Saarinen, T.; Sunikka, A.; Öörni, A. 

2008 

HICSS 41st Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii, USA, January 7-10, 2008 

IEEE Computer Society 

ISBN: 0-7695-3075-8 

ISSN: 1530-1605 

Investment Triggers and Trust.A Comparative Study of Perceptions of Consumers and Financial Experts

Sunikka, A.; Peura-Kapanen, L. 

2008 

IAREP/SABE 2008 World Meeting, Rome, Italy, 3-6 August, 2008 

LUISS University Press 

ISBN: 8861050273 

Personalized marketing messages in an online banking context: Does anybody notice?

Bragge, J.; Kallio, H.; Sunikka, A. 

2008 

ECIS 16th European Conference on Information Systems, Galway, Ireland, 9-11 June, 2008 

European Conference on Information Systems (ECIS) 

ISBN: 955315921 

Perceived Benefits and Costs of Personalized Marketing Messages.Case Online Bank

Sunikka, A.; Lähteenmäki, M.; Bragge, J. 

2007 

EMAC European Marketing Academy 36th Annual Conference, Reykjavik, Iceland, May 22-25, 2007 

European Marketing Academy (EMAC) 

ISBN: 9979948353 

Evaluating the Use of Group Support Systems in Focus Group Studies

Bragge, J.; Lähteenmäki, M.; Sunikka, A. 

2007 

EMAC European Marketing Academy 36th Annual Conference, Reykjavik, Iceland, May 22-25, 2007 

European Marketing Academy (EMAC) 

ISBN: 9979948353 

Analyzing the Internet-based Changes in the Finnish Residential Real Estate Market.Case: Igglo

Sunikka, A.; Bragge, J. 

2006 

ICEB + eBRF 2006, Global Conference on Emergent Business Phenomena in the Digital Economy, Tampere, Finland, November 28 - December 2, 2006 

ISBN: 952151678X 

ISSN: 1459-0131 

Ammattiyhteisölle suunnatut julkaisut

Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys

Kuluttajien varallisuuden hallinta : vertaileva tutkimus kuluttajien ja palveluntarjoajien näkemyksistä

Sunikka, Anne; Peura-Kapanen, Liisa 

2008 

Kuluttajatutkimuskeskus. Julkaisuja 

Kuluttajatutkimuskeskus 

Helsinki 

ISBN: 978-951-698-172-0 

ISSN: 0788-5415 

Opinnäytteet

Artikkeliväitöskirja

Essays on Personalization in Multichannel Financial Services

Sunikka, Anne 

2010 

Acta Universitatis Oeconomicae Helsingiensis 

Aalto University 

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-60-1049-6 

Helsinki 

ISBN: 978-952-60-1049-6 

Muilla Aallon sivustoilla

Alert